Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fault relevance diagnostics of the PMSM under the inter-turn short circuit fault
Zezula, Lukáš ; Václavek, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
This thesis describes the mathematical modeling of a permanent magnet synchronous motor under a stator winding's inter-turn short circuit fault, the discretization of obtained model, and the model-based fault relevance diagnostics. A description of a shorted machine is formed in the stator variables assuming the series-parallel winding connection and transformed into the rotor reference frame using extended Clarke's and Park's transformation matrix. A discrete-time equivalent of the designed model is formed based on the linear time-varying systems approach, considering the electrical angular velocity time-varying parameter with a defined integral. The discrete-time model is transformed into the stator reference frame to maximize the persistence of input signals. The fault relevance diagnostics are then realized based on the recursive parametric estimation of the discrete-time model. In addition, one chapter is dedicated to the control system description since the short circuits may affect state variables differently depending on the control system architecture and tuning. The experimental validation of the presented ideas follows at the end of each chapter.
Aplikace pro včasnou detekci degradace přenosových parametrů mikrovlnných spojů
Bubniak, Milan ; Benedikt, Jan (oponent) ; Musil, Petr (vedoucí práce)
Venkovní rádiové jednotky mikrovlnných spojů, vystavené často nepříznivým povětrnostním podmínkám, jsou ohroženy výskytem poruch, majících někdy za následek selhání i celé datové trasy, přičemž stejně tak může dojít i k poruše vnitřních jednotek. Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit aplikaci schopnou včasného varování před blížícími se potencionálními poruchami, prostřednictvím analyzování trendů v monitorovaných parametrech spojů. Teoretická část práce se věnuje základní charakteristice mikrovlnných spojů a struktuře protokolu SNMP. Praktická část se zabývá návrhem aplikace s popisem její vnitřní struktury i grafického uživatelského rozhraní. Je navrženo a popsáno několik metod detekce poruch, dále jsou předloženy výsledky monitorování těmito metodami. Zahrnuto je také měření datové náročnosti síťové komunikace, i velikosti databázového úložiště nashromážděných dat. Závěr shrnuje výsledky vývoje a předkládá možný budoucí vývoj aplikace s možností implementace nových funkcí.
Algoritmy monitorování a diagnostiky pohonů se synchronními motory
Otava, Lukáš ; Glasberger, Tomáš (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Pohony se synchronními motory s permanentními magnety jsou stále častěji využívány v široké oblasti aplikací. Tyto pohony však trpí nežádoucími poruchami. Disertační práce se proto zaměřuje na poruchu vinutí třífázového motoru a na poruchy senzorů regulační smyčky pohonu. Práce prezentuje model synchronního motoru s poruchou typu mezizávitový zkrat jedné fáze. Je provedena analýza průběhu elektrických a mechanických veličin motoru během působení poruchy. Model byl verifikován pomocí měření na testovací platformě průmyslového synchronního motoru s emulovanou poruchou. Následující část práce shrnuje algoritmy pro detekci mezizávitového zkratu uvnitř jednoho fázového vinutí. Nejprve jsou ověřeny konvenční metody pracující na základě analýz statorového napětí a rezidua statorových proudů. Následují tři autorem vytvořené algoritmy detekce poruchy, které využívají rozšířený Kalmanův filtr společně s modifikovaným modelem motoru. Je popsána implementace algoritmů na mikrokontroléru a jsou vyhodnoceny experimentální výsledky detekce poruchy vinutí s emulovanou poruchou za různých situací. Algoritmy ověření funkce senzorů regulační smyčky PMSM motoru, popsané dále, doplňují detekci poruchy vinutí. Poslední kapitola spojuje algoritmy detekce poruchy vinutí a detekce poruchy senzorů, a tím vytváří celkový diagnostický algoritmus poruchy pohonu.
Návrh zařízení pro zatěžování laboratorního modelu kolejiště
Čech, Vít ; Lošák, Petr (oponent) ; Kšica, Filip (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zatěžování podobnostního modelu kolejiště a následnou realizací a ověření funkčnosti navrženého zařízení. Práce je členěná do tří částí. V první části práce jsou sepsány teoretické poznatky, které se týkají vlivů působících na kolejiště a rešerše dostupných metod a zařízení, která umožňují zkoumání jednotlivých působení v kontrolovaném laboratorním prostředí. Druhá část se poté věnuje návrhu a konstrukci zatěžovacího mechanismu. Ten musel být navržen v souladu se všemi požadavky na zatěžování modelu. Poslední část se zabývá testováním navrženého mechanismu zatěžování a výsledky jsou porovnány s výsledky z reálné železniční trati a také s výsledky naměřenými při původním zatěžováním modelu pomocí pneumatických pístů.
Fault relevance diagnostics of the PMSM under the inter-turn short circuit fault
Zezula, Lukáš ; Václavek, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
This thesis describes the mathematical modeling of a permanent magnet synchronous motor under a stator winding's inter-turn short circuit fault, the discretization of obtained model, and the model-based fault relevance diagnostics. A description of a shorted machine is formed in the stator variables assuming the series-parallel winding connection and transformed into the rotor reference frame using extended Clarke's and Park's transformation matrix. A discrete-time equivalent of the designed model is formed based on the linear time-varying systems approach, considering the electrical angular velocity time-varying parameter with a defined integral. The discrete-time model is transformed into the stator reference frame to maximize the persistence of input signals. The fault relevance diagnostics are then realized based on the recursive parametric estimation of the discrete-time model. In addition, one chapter is dedicated to the control system description since the short circuits may affect state variables differently depending on the control system architecture and tuning. The experimental validation of the presented ideas follows at the end of each chapter.
Algoritmy monitorování a diagnostiky pohonů se synchronními motory
Otava, Lukáš ; Glasberger, Tomáš (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Pohony se synchronními motory s permanentními magnety jsou stále častěji využívány v široké oblasti aplikací. Tyto pohony však trpí nežádoucími poruchami. Disertační práce se proto zaměřuje na poruchu vinutí třífázového motoru a na poruchy senzorů regulační smyčky pohonu. Práce prezentuje model synchronního motoru s poruchou typu mezizávitový zkrat jedné fáze. Je provedena analýza průběhu elektrických a mechanických veličin motoru během působení poruchy. Model byl verifikován pomocí měření na testovací platformě průmyslového synchronního motoru s emulovanou poruchou. Následující část práce shrnuje algoritmy pro detekci mezizávitového zkratu uvnitř jednoho fázového vinutí. Nejprve jsou ověřeny konvenční metody pracující na základě analýz statorového napětí a rezidua statorových proudů. Následují tři autorem vytvořené algoritmy detekce poruchy, které využívají rozšířený Kalmanův filtr společně s modifikovaným modelem motoru. Je popsána implementace algoritmů na mikrokontroléru a jsou vyhodnoceny experimentální výsledky detekce poruchy vinutí s emulovanou poruchou za různých situací. Algoritmy ověření funkce senzorů regulační smyčky PMSM motoru, popsané dále, doplňují detekci poruchy vinutí. Poslední kapitola spojuje algoritmy detekce poruchy vinutí a detekce poruchy senzorů, a tím vytváří celkový diagnostický algoritmus poruchy pohonu.
Aplikace pro včasnou detekci degradace přenosových parametrů mikrovlnných spojů
Bubniak, Milan ; Benedikt, Jan (oponent) ; Musil, Petr (vedoucí práce)
Venkovní rádiové jednotky mikrovlnných spojů, vystavené často nepříznivým povětrnostním podmínkám, jsou ohroženy výskytem poruch, majících někdy za následek selhání i celé datové trasy, přičemž stejně tak může dojít i k poruše vnitřních jednotek. Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit aplikaci schopnou včasného varování před blížícími se potencionálními poruchami, prostřednictvím analyzování trendů v monitorovaných parametrech spojů. Teoretická část práce se věnuje základní charakteristice mikrovlnných spojů a struktuře protokolu SNMP. Praktická část se zabývá návrhem aplikace s popisem její vnitřní struktury i grafického uživatelského rozhraní. Je navrženo a popsáno několik metod detekce poruch, dále jsou předloženy výsledky monitorování těmito metodami. Zahrnuto je také měření datové náročnosti síťové komunikace, i velikosti databázového úložiště nashromážděných dat. Závěr shrnuje výsledky vývoje a předkládá možný budoucí vývoj aplikace s možností implementace nových funkcí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.